ADHD en neurofeedback ervaringen (deel 2)

NeurofeedbackZo, ik zal weer eens een stukje schrijven over mijn zoon en zijn vorderingen. Hij is nu ongeveer een jaar bezig met de neurofeedback en hij wordt in juni 6 jaar.
Het gaat goed, hij heeft wel dagen erbij dat hij niet zo lekker in zijn vel zit, dat heeft toch iedereen?! En dan wordt een ander kindje misschien een beetje huilerig en zeurderig. Maar bij hem valt het natuurlijk extra op, omdat hij zo aanwezig is. Maar ik denk dat het ook komt door de winter! Het is een echt zomerkindje die houdt van warmte en een hekel heeft aan kou en sneeuw. Dus dat binnen zitten werkt niet echt bevorderlijk voor hem.
Maar na het gesprek op school was ik tevreden. Hij had een hoge score voor de Cito-toets, wat ik al had verwacht, en heeft geen uitdaging meer in groep 2. Ik heb gevraagd voor extra werkjes op school, aangezien hij alle moeilijke opdrachten en taken al heeft gedaan in de groep. Wat ik ook zei tegen zijn juf dat hij weer vaak ’s morgens zegt dat hij niet naar school wil omdat hij het saai vind. En als hij zich verveelt, gaat hij ook vervelend gedrag vertonen. Dat klinkt toch logisch?

Jammer genoeg wordt er veel ja geknikt en weinig uitgevoerd. Moet erbovenop blijven zitten.

Neurofeedback afbouwen

Maar hij gaat dus na de zomer naar groep 3. Ik hoop echt dat hij al zijn energie gaat gebruiken om te leren lezen en schrijven. Gelukkig heb ik heb van baby af aan altijd voorgelezen, en kan hij ook alleen heel geconcentreerd in boeken kijken.
En ik probeer hem duidelijk te maken dat als hij in groep 3 leert schrijven en lezen, ik heb niet meer hoef voor te lezen en hij ook zelf verhalen kan schrijven. Met zijn fantasie worden dat schriften vol!
We gaan nu weer even 1 keer in de 2 weken naar de Neurofeedback en misschien kunnen we daarna weer afbouwen. Ik denk als hij meer naar buiten kan spelen, hij ook zijn energie beter kwijt kan.

Gelukkig doen ze op school, om de week, optreden. Waarbij elke groep naar elkaars optreden moet kijken. Dat kan omdat we een hele kleine school hebben.

En dat is zijn lust en zijn leven. Het podium. Iedereen die naar hem kijkt en hij het publiek kan entertainen! Vrijdag gaat hij ook weer het podium op met het liedje Scream and Shout gaat hij breakdancen.
En ik heb hem beloofd dat als hij zijn zwemdiploma heeft dat hij op breakdancen of drummen mag. Dat vind hij helemaal geweldig.
Geschreven door Claudia Theunissen van ADHDblog.nl

Categorie├źnADHD

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.